Pressearbejde i forbindelse med den nye attraktion Solvognens Fundsted

Presseopgave af Thomas Bjerg

Udstillingsarkitekterne Kurtzweil ønskede, at medierne omtalte den nye attraktion Solvognens Fundsted i en række medier, herunder fagmedier.

Jeg udarbejdede to pressemeddelelser med forskellige vinkler, der rettede sig mod henholdsvis den brede befolkning, der interesserer sig for kultur og oplevelser, og så mod fagfolk inden for landskabsarkitektur, museer og byrum. Jeg fulgte op med henvendelser på telefon og mail.

Attraktionen blev omtalt i lokale, regionale, nationale og faglige medier, både digitalt, på print, lyd og tv. Det hjalp yderligere på medieomtalen, at HM Dronning Margrethe åbnede attraktionen for Geopark Odsherred, der også kontaktede medierne.

Om opgaven

  • Kunde

    Udstillingsarkitekterne Kurtzweil

  • Målgruppe

    Børnefamilier, kultur- og oplevelsesinteresserede, fagfolk inden for bl.a. landskabsarkitektur og byrum

  • Fokus

    Engagere familier og historisk interesserede til at besøge den nye attraktion om vores soldyrkende forfædre via omtaler i forskellige medier

  • Format/medie

    Artikler og indslag i bl.a. Politiken, TV2 Øst, DR TV-Avisen, DR P4, dr.dk, Byrum Monitor, Byggeri+arkitektur, Ugeavisen Odsherred, Nordvestnyt

  • September 2020